søndag 27. februar 2011


Jesus...
William var med mamma i kirken for første gang i dag. Det var i forbindelse med at Theodor skulle døpes. Jeg hadde fortalt W flere ganger at vi skulle i kirken, og trodde derfor at han automatisk skjønnte hva det var.....men nei. (dumme mamma)Alt ved utsiden av kirken sier W;
-"Mamma, skal vi inn i det slottet??"
Vel inne i kirken, øynene til W er store som klinkekuler. Så mye å se på, og så høyt under taket.
Presten ønsker velkommen på en veldig "kirkelig" måte. Da tar det ikke lang tid før W ser spørrende på meg å sier høyt;
-"JESUS??"
Akuratt som om det var en stor overraskelse...

Under gudstjenesten spør W flere ganger om hvor det ble av han grønne mannen, jeg prøvde å forklare at det var presten. Men det er jo ikke noen særlig god forklaring, så vi holdt oss til; sjefen i kirken.

W oppførte seg veldig fint under hele den 70 minutters lange sermonien. Selv mamma ble urolig i kroppen etter en stund.
Litt mer urolig ble jeg da W hvisket alvorlig til meg;
-"Mamma,jeg hører Jesus!"

Tema var stort sett Jesus etter kirkebesøket.
"Jesus er en baby" "Jesus stjeler biler" "Jesus er død" og ikke minst; "Hvor er Jesus nå??"

Feiringen av Theodor etterpå var veldig hyggelig. Der var vi samlet store og små, fjern og nær. Deilig mat og drikke!

Vel blåst, Anette og Andreas!



Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar